czwartek, 17 marca 2016

"Opiekun siedmiolatki"





Szedłeś dziś – widziałam.
Tak powoli lecz rozsądnie.
Szedłeś już zmęczony
W swoim wieku pogrążony.
Twoje ręce dziś zsiniałe,
Trzymały te ciężką siatkę.
Idąc w stronę domu,
Powoi i ociężale.
Spojrzałeś, nie widziałeś ,
Może nie rozpoznałeś,
Siedmiolatki, która pamięta
Jak o blat się opierałeś,
Czarną kawę popijałeś.
Obok stało mleko,
Które zawsze nam dawałeś.
Pamiętam, tysiące puzzli,
W pokoju na podłodze.
Pamiętam tego Kopciuszka,
W nieskończonej trwodze.
Plac zabaw i śmieszne pozy na ławce,
Codzienna zabawa,
Czytanie książek,
To jest mojej pamięci zalążek.
 Dziś ta przyjaźń zanika
A pamięć postarzała.
Chodź mnie nie pamiętasz
- W sercu
Twoja twarz pozostała.
Jedyny dałeś mi uśmiech,
Jedyny szczęście w zabawkach,
Jedyny radość w cyferkach,
Dałeś mi miłość,
O której moja matka, dalej
- Nie pamięta.





                                          Do M.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz